Տրանսպորտային վերահսկողության օրենսդրական փաթեթը գովելի է, բայց՝ խնդրահարույց
«Տրանսպորտային բնագավառում վերահսկողության վերաբերյալ նոր օրենսդրական փաթեթը ընդհանուր առմամբ գովելի է: Այս փոփոխության անհրաժեշտությունը իսկապես կար,ինչում համոզվում ենք՝ տեսնելով մեզ մոտ տեղի ունեցող ավտովթարների ահավոր մեծ քանակը,որոնք այդքան շատ մարդկայնին կյանքեր են խլում և ճակատագրեր խեղում:Ամենաթարմ դեպքը Գյումրի-Երևան մայրուղում տեղի ունեցած սահմռկեցուցիչ ավտովթարն էր շինարարակն կանոնների չվերահսկման պատճառով,որը արժեցավ 5 մարդու կյանք: Ասեմ,որ այդ վթարը եղել է շինարարակն կանոնները չպահպանելու հետևանքով; Եթե միայն այս հարցում նախագիծը դրական նշանակություն ունենա, կարող ենք ասել՝ այն հաջողել է իրագործման մեջ»,- այսպիսի կարծիք հայտնեց ՀՀ ոստիկանության պետին կից հասարակական խորհրդի անդամ Սերգեյ Ղահրամանյանը օրեր առաջ ՀՀ վաչապետի աշխատակազմի կողմից ներկայացրած տրանսպորտային վերահսկողության օրենսդրական փաթեթի վերաբերյալ, որով առաջարկվում է ապահովել տրանսպորտի բնագավառի առավել արդյունավետ, անխափան և բնականոն վերահսկողություն:
Մասնավորապես նախատեսվում է տրանսպորտի բնագավառում վերահսկողություն իրականացնող տեսչական մարմնին օժտել համապատասխան գործիքակազմով, որով տեսչական մարմնին լիազորություն է տրվելու տրանսպորտային միջոցը կանգնեցնելու, ինչպես նաև սահմանել սահմանային վերահսկողության կազմակերպմանը վերաբերող կարգավորումներ: Նախատեսված է սահմանել նաև համազգեստ կրելու պահանջ, ինչպես նաև ծառայողական ռազմամթերք, ձեռնաշղթա (հատուկ միջոցներ) կրելու հնարավորություն և երկաթուղային տրանսպորտի օրենսդրության նկատմամբ վերահսկողություն իրականացնելու լիազորությունը տեսչական մարմնին: Վերջինս նաև հնարավորություն կունենա դիտարկման ընթացքում պատշաճ վերահսկողություն իրականացնել հսկիչ կետերի միջոցով ծանրաքաշ տրանսպորտային միջոցների երթևեկության սահմանափակումների նկատմամբ: Ինչպես նաև տեսչական մարմինը հնարավորություն կունենա վերահսկողություն իրականացնել ընդհանուր օգտագործման ավտոմոբիլային ճանապարհներին գովազդի տեղադրմանը վերաբերող պահանջների պահպանման նկատմամբ:
Սերգեյ Ղահրամանյանը,մեզ հետ զրույցում ասաց, որ վստահ չէ, որ այս շատ կարևոր և օգտակար նախագիծը հնարավո՞ր կլինի ամբողջությամբ իրագործել ներկայումս ունեցած կադրային ռեսուրսներով: Ըստ նրա՝ անհրաժեշտ կլինի լուրջ պատրաստվածությամբ կադրերի համալրում կատարել, ինչը ոչ պակաս խնդրահարույց է, քանի որ դժվար է հավատալ,որ անաչառ, թափանցիկ կերպով կկատարավի կադրերի ընտրությունը և ընդհանրապես բոլոր գործընթացները: «Պետական համակարգում դժվար է պատկերացնել,սպասել անաչառության, հետևաբար ես հեռու եմ այն մտքից,որ արժանի ու լավագույն կադրերն են անցնելու գործի,իսկ տեսչական մարմինները մինչ այսօր փոքր, հին ավանդույթներով աշխատող մարմիններ են եղել: Եթե չեմ սխալվում ԱԱԾ-ից են կադրեր ներգրավելու»,-ասաց Ղահրամանյանը: Բացի այդ, մեր զրուցակցի կարծիքով, շոշափելի արդյունքների հասնելու համար շղթայական,համալիր փոփոխություններ պետք է կատարվեն : Նրա համոզմամբ՝ տրանսպորտի և երթևեկության բնագավառը վերահսկելը ամբողջ աշխարհում բարդ է, բայց մեզ մոտ կրկնակի բարդ խնդիր է,որովհետև տարիներով պատշաճ ուշադրություն չի դարձվել և հիմա էլ չի դարձվում, անհրաժեշտ կարգավորումներ ոլորտում չի արվել,որի արդյունքում հասարակության կողմից կա ո´չ լուրջ վերաբերմունք և ո´չ էլ վստահություն վերահսկողական մարմինների նկատմամբ:
Այդ պատճառով միանգամից դժվար կլինի իրավիճակը փոխել: «Տեսչական մարմնի անարդյունավետ գործունեության մեջ համոզվելու համար բավական է մատնանշել դիմակների կրման ստուգումների ընթացքը: Ոչ մի արդյունք չի գրանցել,ոչ մի պատշաճ աշխատանք չենք տեսել: Սակայն նախագծի դրական կողմերից է այն, որ մեծ լիազորություններ է տրվելու հսկող տեսուչներին՝ ավելի գործուն,ազդեցիկ միջոցներ ձեռնարկելու,որի արդյունքում հույս ունեմ,որ տեխնիկական պայմանների հետ կապված վթարները կքչանան: Ի վերջո, տեխզննումները կկատարվեն այնպես,ինչպես պահանջվում է օրենքով, կստուգվեն անվադողերի պիտանելիությունը, որը նույնպես կարևոր է վթարների կանխաարգելման առումով: Պատշաճ կստուգվեն երթևեկության համար ճանապարհների որակը, շինարարական կանոնների պայմանների պահպանումը»,- ընդգծեց փորձագետը: Սահմանային վերահսկողության հետ կապված խստացումների հարցին Սերգեյ Ղահրամանյանը նշեց,որ սա էլ կարևոր է նրանով,որ սահմանով տեղափոխվող բեռների, ապօրինի ապրանքների, թմրամիջոցների անցկացումը կվերցվի խիստ հսկողության ներքո:
1in.am