Ադրբեջանական լրատվամիջոցները ոգևորությամբ տարածում են Թուրքմենստանի մայրաքաղաք Աշգաբադում ընթացող Տնտեսական համագործակցության կազմակերպության (ՏՀԿ) գագաթնաժողովի արդյունքները, մասնավորապես, Աշգաբադի հռչակագիրը, որում արտացոլվել են Ադրբեջանի շահերից բխող դրույթներ։

Ադրբեջանական կողմին հատկապես ոգևորել է այն, որ ՀԱՊԿ անդամ երեք երկիր՝ Ղազախստան, Տաջիկստան, Ղրղըզստան, շնորհավորել են ՀԱՊԿ անդամ չհանդիսացող Ադրբեջանին՝ «օկուպացված տարածքների ազատագրման» և Ադրբեջանի տարածքային ամբողջականության վերականգնման առիթով:

Այն, որ ՀԱՊԿ անդամների մեջ եղել և կան ադրբեջանամետ երկրներ, դա, ըստ էության, նորություն չէ, սակայն, ընդհանուր առմամբ, նրանք ինչ-որ չափով փորձել են իրենց ավելի զուսպ պահել: Ավելին, 2017-ին նույն Ղրղըզստանն Իսլամաբադում անցկացված Տնտեսական համագործակցության կազմակերպության 13-րդ գագաթնաժողովի ժամանակ հրաժարվել է միանալ եզրափակիչ հայտարարությանը, որում հակահայկական ձևակերպումներ են եղել, ինչն այս անգամ տեղի չի ունեցել:

Փաստաթղթում այդ ժամանակ ընդգծվել էր, թե «Արցախը Հայաստանի կողմից օկուպացված տարածք է», և թե կազմակերպության անդամ երկրների տարածքներում առկա չկարգավորված հակամարտությունները, մասնավորապես, հայ-ադրբեջանական հիմնախնդիրը, խոչընդոտում են տարածաշրջանի տնտեսական զարգացմանը, ավելի լայն ձևաչափով համագործակցության հաստատմանը:

Ղրղըզստանի որոշումը խիստ դժգոհություն էր առաջացրել պաշտոնական Բաքվում, Ադրբեջանի արտգործնախարարության խոսնակ Հիքմեթ Հաջիևն անհասկանալի էր որակել Ղրղըզստանի նման պահվածքը:

«Տվյալ հարցում Ղրղըզստանի դիրքորոշումը լիովին պարզ չէ: Լուրջ հարց է առաջանում, թե ո՞ւմ ջրաղացին է այդ երկիրը ջուր լցնում»,- հայտարարել էր նա:

Աշգաբադի հռչակագիրը, ըստ էության, խոսում է հայկական կողմի դիվանագիտական ձախողման մասին, ինչը միակը չէ փաշինյանական իշխանության տարիներին: Գուցե նաև ամոթից ելնելով է, որ Հայաստանի իշխանությունները հատուկ անդրադարձ ՀԱՊԿ անդամ երկրների այս աջակցությանը չեն կատարել:

Այս համատեքստում, թերևս, տեղին է հիշեցնել 2016-ի ՀԱՊԿ Հավաքական անվտանգության խորհրդի նստաշրջանի արդյունքները, երբ ՀԱՊԿ շրջանակներում ՀՀ գործընկերներն աջակցություն էին հայտնել ընթացիկ տարում Վիեննայում և Սանկտ Պետերբուրգում ԼՂ հիմնախնդրի վերաբերյալ ձեռք բերված պայմանավորվածություններին՝ ուղղված հակամարտության գոտում իրավիճակի լարվածության աճի կանխարգելմանը, իրադրության կայունացմանը և խաղաղ գործընթացի առաջմղման համար պայմանների ստեղծմանը:

Նստաշրջանում վերահաստատվել էր ԼՂ հիմնախնդրի՝ բացառապես խաղաղ լուծման անհրաժեշտությունը, աջակցություն է հայտնվել հակամարտության կարգավորմանն ուղղված ԵԱՀԿ Մինսկի խմբի համանախագահների ջանքերին, որոնք հիմնված են միջազգային իրավունքի նորմերի և սկզբունքների, ՄԱԿ-ի կանոնադրության, Հելսինկյան եզրափակիչ ակտի, մասնավորապես, ուժի չկիրառմանը կամ ուժի կիրառման սպառնալիքին, պետությունների տարածքային ամբողջականությանը, իրավահավասարությանը և ժողովուրդների ինքնորոշման իրավունքին վերաբերող դրույթների վրա:

Ավելին, 2016թ. դեկտեմբերի 29-ի առավոտյան Չինարի գյուղի մոտակայքում ադրբեջանական զորքերը ձեռնարկել էին դիվերսիոն ներթափանցման փորձ։ Չնայած հայկական Զինված ուժերը կանխել էին հակառակորդի դիվերսիան և հետ շպրտել ելման դիրքեր, այնուամենայնիվ, հայկական կողմն ունեցել էր 3 զինվորականի կորուստ։

Այս առիթով ՀԱՊԿ-ը տարածել էր կազմակերպության գլխավոր քարտուղար Նիկոլայ Բորդյուժայի հայտարարությունը, որում նշվում էր, որ ՀԱՊԿ քարտուղարությունում տագնապով են ընդունել Հայաստանի Չինարի գյուղի մոտ եղած զինված բախման մասին տեղեկությունը:

«ՀԱՊԿ անդամ պետության տարածքում այդ գործողությունը դիտարկում ենք՝ որպես սադրանք»,- ասված էր հայտարարության մեջ։

Իսկ սրանից մեկ տարի առաջ՝ 2015-ին, Մոսկվայում կայացած ՀԱՊԿ Հավաքական անվտանգության խորհրդի նստաշրջանում ՀՀ նախագահ Սերժ Սարգսյանը հայտարարել էր.

 «Իհարկե, ցանկացած երկիր ունի իր շահերը, իր առաջնայնությունները, բայց դրանք չպետք է հակադրվեն մեր ընդհանուր շահերին և փոխադարձ պարտավորություններին։ Ամեն անգամ, երբ Ադրբեջանի Զինված ուժերը Հայաստանի Հանրապետության դեմ կիրառում են ավտոմատներ, ականանետեր և հրետանային սարքավորումներ, նրանք կրակում են Աստանայի, Դուշանբեի և Բիշքեկի, Մոսկվայի և Մինսկի ուղղությամբ։ Հիշեցնեմ, որ մենք Կանոնադրության մեջ ունենք համապատասխան հոդված։ Եվ եթե մենք ոչ միայն չենք կիրառում այդ հոդվածը, չենք քննարկում ստեղծված իրավիճակը, հարկ չենք համարում վերցնել լսափողը և հետաքրքրվել՝ ինչ է կատարվում դաշնակից Հայաստանում, և դրա հետ մեկտեղ՝ նաև քվեարկում ենք միմյանց շահերի դեմ միջազգային կազմակերպություններում, երրորդ երկրների հետ ընդունում ենք երկկողմ հայտարարություններ, որոնց տեքստն ուղղված է ՀԱՊԿ դաշնակիցների դեմ, ապա մենք պարզապես այդ կրակոցների տակ ենք դնում մեր ամբողջ Կազմակերպությունը, նրա հեղինակությունը, նրա կարևորությունը»,- կոշտ զգուշացրել էր Սերժ Սարգսյանը:



Արդեն 2017-ին հուլիսին, երբ ՀԱՊԿ գլխավոր քարտուղարը Յուրի Խաչատուրովն էր, նա ՌԴ Պետդումայի ԱՊՀ, եվրասիական ինտեգրման և հայրենակիցների հետ կապերի կոմիտեի նիստում անդրադառնալով ՀԱՊԿ գործունեության առաջնայնություններին՝ հայտարարել էր.

«ՀԱՊԿ-ը պետք է դրական իմիջ ձևավորի միջազգային ասպարեզում: Որոշ արևմտյան երկրներ համառորեն ձգտում են ամեն գնով պահպանել իրենց իշխող դիրքը: Մրցակիցներին չեզոքացնելուն է ուղղված նրանց քարոզչության ամբողջ հզորությունը: Մինչդեռ քաղաքական կատակլիզմների մեղավորները ներկայացվում են որպես զոհեր՝ ռազմատենչ ազգայնամոլություն, կրոնական ծայրահեղականություն որդեգրած ռեժիմները հերոսացվում են և աջակցություն ստանում «թեև նա սրիկա է, բայց մեր սրիկան է» սկզբունքով»:

Այսինքն, նա պնդել էր, որ միջազգային քաղաքականության մեջ հաստատվում է «ուժի կամ ուժեղի իրավունքը»:

2018-ին Տավուշում դարձյալ լարվածության աճ կար, զոհ, վիրավոր, և ՀԱՊԿ-ն արձագանքել էր գլխավոր քարտուղար Յուրի Խաչատուրովին հայտարարությամբ․

«Մտահոգություն ենք հայտնում վերջին շրջանում հայ-ադրբեջանական սահմանին, ինչպես նաև Հայաստանի Հանրապետության սահմանամերձ բնակավայրերի և քաղաքացիական օբյեկտների վրա գնդակոծության դեպքերի առթիվ, որոնք հանգեցրել են մարդկային կորուստների: ՀԱՊԿ անդամ երկիր Հայաստանի Հանրապետության անվտանգության սպառնալիքի աճը թույլ չտալու նպատակով՝ կոչ ենք անում դադարեցնել գնդակոծությունը և ՀԱՊԿ պատասխանատվության գոտում լարվածության ավելացումը»։

Իսկ ՀԱՊԿ-ից ՀՀ-ի նկատմամբ այսօրվա, այսպես ասած, անհարգալից վերաբերմունքն իր պատճառներն ունի. Փաշինյանը և նրա իշխանությունը, քաղաքական վրեժխնդրությունից ելնելով՝ սկսեց ՀՀ ներկայացուցչի հետկանչի գործընթաց ՀԱՊԿ-ից, երբ այնքան դժվար էինք հասել դրան՝ Յուրի Խաչատուրովին Հայաստանում սահմանադրական կարգը տապալելու մեղադրանք առաջադրելով «Մարտի 1»-ի գործով:

Յուրի Խաչատուրովը ՀԱՊԿ գլխավոր քարտուղարի պաշտոնը ստանձնել էր 2017 թվականի մայիսի 2-ին։ Իսկ 2018-ի նոյեմբերի 2-ին նա ազատվեց այս պաշտոնից:

ՀԱՊԿ-ում հետկանչի գործընթացին պատրաստ չէին: Առհասարակ, Նիկոլ Փաշինյանն իր ձախողակ արտաքին քաղաքականության պատճառով շատ երկրներ է «հեռացրել» ՀՀ-ից, այդ թվում՝ եվրոպական:

Եվրոպականի մասով դեռ առիթ կլինի անդրադառնալու: Մի բան հստակ է՝ Նիկոլ Փաշինյանի պատճառով ՀՀ-ն շատերի մոտ կորցրել է վստահելի գործընկերոջ համբավը:

168.am

Այս թեմայով կարդացեք

Թողնել մեկնաբանություն

Գրել մեկնաբանություն